JARNÍ FOCENÍ – jak vyfotit krásné fotky plné sluníčka a přírody

Začalo svítit slunce, venku kvetou stromy i květinky a my máme chuť vzít foťák a všechnu krásu zachytit. Pojďme si říct nějaké tipy, jak vyfotit super jarní fotografii a na co si dávat při focení pozor.

jarni foceni

5 TIPŮ, JAK NA KRÁSNOU JARNÍ FOTKU

Stejně jako je to s tématem Vánoc tak i jarní a velikonoční focení u mnoha fotografů sklouzne k focení nelíbivého „kýče“. Jak teda na to, aby fotka zachytila jarní atmosféru, a přitom byla krásná?

  • ARANŽE JSOU ZBYTEČNÉ – Vím, že rekvizity máme rádi… Jaro je ale samo o sobě tak krásné, že již není potřeba ničím ho zkrášlovat. Netvořte velikonoční scénu s pomlázkou, soškama zajíčků nebo umělými kvítky. Namísto rekvizit foťte pravou přírodu, kvetoucí stromy, první květinky… Pokud chystáte scénu v ateliéru, nebo fotíte doma, a nějaké rekvizity prostě chcete, natrhejte větvičky, květiny, nebo volte doplňky z přírodních materiálů, jako je dřevo.
  • POZOR NA OSTRÉ SLUNCE – Jasná obloha je sice fajn a sluníčko v tváři nám po zimě dělá dobře, na fotce ovšem takto osvícená tvář nevypadá nic moc. Foťte raději při západu slunce, nebo jděte fotit do stínu, kde bude krásně měkké světlo. Při takovém světle máte jistotu, že vaše portrétní fotografie bude jemná, hezká a bez ostrých stínů v tváři.
  • UDĚLEJTE SI VÝLET – Rozkvetlá louka, třešňové sady nebo příroda u rybníka – uvidíte, že tady nafotíte stokrát hezčí fotografie než na kousku trávy na sídlišti. Nápady se vám budou sypat sami a zároveň si užijete krásný výlet.
  • NÍZKÁ CLONA – Nastavte co nejnižší clonové číslo na svém fotoaparátu a společně s měkkým světlem a krásnou jarní přírodou vykouzlíte na fotce úchvatnou atmosféru. Pokud fotíte na kompakt, vystačíte si s režimem Portrét nebo Makro.
  • ZVÍŘÁTKA – Máte doma zajíčka, nebo se vaší babičce narodila kuřátka? Využijte toho a vyfoťte Vaše dítka se zvířátky. K jaru se toto téma hodí a hlavně uvidíte tu radost vašich dětí. Pokud doma zvířátka nemáte, udělejte si výlet třeba na farmu.

Shrnuto a podtrženo:

Krásná příroda + měkké světlo + nízká clona = super fotka.

 

jarni foceni

Ještě je tu jedna věc, která pro mě byla dříve velký oříšek a já nevěděla, jak se s tím poprat. Jedná se o focení rozkvetlých stromů, které jsem nedokázala zajímavě zachytit. Pojďme na to.

JAK VYFOTIT PORTRÉTNÍ FOTKU S ROZKVETLÝMI STROMY

Vždycky jsem chtěla vyfotit mé klienty u kvetoucích stromů, ale narazila jsem na problém. Stromy mají korunu často natolik vysoko, že třeba dítě by stálo pouze u kmene a kvítky by nebyly vidět. Pak jsem dostala nápad a díky němu vytvořila již spoustu krásných fotografií mých klientů. Chcete to tajemství prozradit? 😊

Je to jednoduché. Řekněte lidem, které fotíte, aby se postavili pod strom hodně těsně k sobě. Pokud mají děti, tak ať je uchopí a drží také ve výšce. Já stojím kousek před nimi tak, abych dosáhla na korunu stromu.

Pak už si jen stáhnu levou rukou větve stromu před fotoaparát – držím, držím a pravou rukou fotím, fotím. Vyfotíte tak průhled skrze větve přímo na klienty. Fotím s objektivy, které mají malou ohniskovou vzdálenost, abych mohla stát takto blízko ( používám objektiv Sigma art 35mm). Jeden z výsledků už vidíte níže. Co na to říkáte?

focení

Jaro je jedno z nejkrásnějších období, tak toho využijte a zachyťte ho 😊. Doufám, že vám alespoň nějaký z mých tipů uvízne v hlavě a pokusíte se ho aplikovat v praxi.

foceni

Mějte krásné dny,

 

Vaše Lenka

Pokud válčíte s nastavením své zrcadlovky, mrkněte na můj e-book Tajemství fotografky, který vám s tím jednoduše pomůže.

Jsem vášnivou portrétní fotografkou. Mým posláním je předat své zkušenosti nejenom začínajícím fotografkám, ale i maminkám, podnikatelkám a všem, kteří chtějí uchovat vzpomínky na nejhezčí okamžiky našeho života. Můj příběh si přečtěte tady >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů