FOCENÍ VLASTNÍHO DÍTĚTE JE TA NEJTĚŽŠÍ DISCIPLÍNA – aneb jak fotit děti

focení dětí

Krásný den,

 

včera jsme s rodinou měli takové líné odpoledne a já se rozhodla, že bych toho mohla využít a cvaknout dcerce pár fotek. Byla to rychlo – akce, žádná velká příprava, žádné oblékání ani česání… Celé focení trvalo cca 7 min. A tak mě napadlo, že se s vámi podělím nejen o průběh focení, ale poradím Vám pár tipů, jak si nafotit své vlastní dítě.

fotografování, focení

PROČ MÁM POTŘEBU FOTIT JEŠTĚ DOMA PO PRÁCI?

Často mi v hlavě zní věta: „Kovářova kobyla chodí bosa“ a já se obávám, že to bude i náš případ. Mám pravidelnou klientelu a většinou moje spolupráce se zákazníky začíná při těhotenském focení. Následně rodinka dorazí na miminkovské focení, poté na vánoční a jen co lusknete prsty, jsou tu na focení prvních narozenin. Vidím, jak děti mých klientů rostou neuvěřitelnou rychlostí… Z tohoto důvodu mám v hlavě trochu paniku, abych náhodou  nezapomněla fotit taky naši Isabelu.

 

ČAS SICE NEZASTAVÍM, ALE MŮŽU HO ZMRAZIT V PODOBĚ FOTOGRAFIÍ.

Dala jsem si malou výzvu a snažím se fotit dceru alespoň jednou měsíčně. Nepotřebuji nafotit 50 stejných fotografií, stačí mi jedna jediná krásná fotka. Tímto stylem mi pod rukama vzniká takový dceřin foto deník, což je opravdu paráda 🙂 – moc doporučuji! (tyto fotky sdílím na svém Instagramu).

(Pokud chcete i vy fotit krásné snímky na mobilní telefon, stáhněte si zdarma můj e-book Focení mobilem >> TADY)

NAROZENINY, VÁNOCE, DOVOLENÁ… A CO VYFOTIT TROCHU NĚCO JINÉHO?

Občas chci dceru vyfotit i trochu jinak, než jen u narozeninového dortu, nebo u vánočního stromku. A zrovna včera (když bylo to líné odpoledne) jsem se rozhodla, že je ten správný čas a nálada. Rozhlédla jsem se po naší zahradě a snažila se vymyslet něco jednoduchého, co by dceru zabavilo alespoň na pár minut a co by vypadalo na fotografii příjemně. Hned mě napadlo, že půjdeme sbírat jahůdky a maliny.

U jahůdek byl trochu problém s okolním prostředím – máme je ohraničené chodníčkem a hned za nimi zahradní domek a bazén. Vypadalo to na fotce dost rušivě a celkový vzhled se mi nelíbil. U malin to bylo dost podobné, ale snažila jsem se postavit co nejblíže k malinám tak, aby zabíraly velkou část fotografie. Teď už jen zajistit, aby Isabelka zobala maliny z toho místa, kde jsem ji potřebovala. Nakonec to nebylo nic těžkého. 😊

PHOTOSHOPPRO TECHNICKY ZDATNĚJŠÍ: Nastavila jsem si zrcadlovku na manuál – nejnižší možná clona F1.4, čas 1/3200s, ISO 200 a vyvážení bílé 5600K. S fotkou jsem si hrála ve Photoshopu asi 30 minut.

PROČ DÁVÁM PŘEDNOST JEN JEDNÉ VÝSLEDNÉ FOTOGRAFII

Možná byste si mohli myslet, že moje dcera je vytrénovaná a spolupracuje jako modelka… Isabelka je pořádné šídlo a nepostojí na jednom místě ani 5 sekund. Když navíc uvidí fotoaparát, většinou vezme nohy na ramena, jelikož tuší, že jí zase budu s něčím „otravovat“. Proto celé focení tvá vždy jen pár minut a já na dcerku nekladu žádné požadavky.

U takové rychlo – akce jsem vždy vděčná za jednu (ale pořádnou) fotografii. (Zbytek samozřejmě zálohuji a přidám např. do rodinného alba, ale nijak extra další fotografie nezpracovávám.)

LEPŠÍ JE KVALITA, NEŽLI KVANTITA 😊

FOTOTIPY PRO VÁS

Pokud byste i vy chtěli vyfotit svoje dítě v podobné scéně, tady jsou moje doporučení:

  • Připravte si nápad a oblečení pro děťátko – sázejte na přirozenost a jednoduchost
  • Jděte fotit, když je pod mrakem, případně v podvečerních hodinách, kdy už nesvítí ostré sluníčko
  • Prostředí zvolte opět přirozené – rušivé prvky jako bazén, domek, nebo hračky fotce dost ublíží
  • Nastavte si na svém fotoaparátu co nejnižší clonu a pokud nemáte zrcadlovku, nevadí – nastavte na svém kompaktu scénický režim „portrét“ (viz obrázek níže)
  • Focení by mělo být RYCHLÉ A PRO DÍTĚ ZÁBAVNÉ
  • Klekněte si a foťte dítě z úrovně jeho hlavy
  • Není třeba, aby se dítě dívalo do foťáku, nechte ho soustředit se na danou činnostfotoaparát

FOCENÍ NEŘEŠTĚ – UŽÍVEJTE SI HO!

Všichni často focení příliš řešíme. Nebudu vám lhát, i mně se občas mé výsledky nelíbí a všechny fotky jdou přímo do koše. Jindy se mi ale stane, že se focení vydaří a mám mrak super fotek! I proto miluji tyto rychlo – akce. Jdeme fotit a když to nevyjde, tak se nic neděje. Prostě to zkusíme příště.

Snad se vám článek líbil a něčím vás inspiroval. 🙂

Mějte se krásně,

Vaše Lenka

 

SLEDUJTE MĚ

Sledujte mě na FacebookuInstagramu a čerpejte dávku fotografické inspirace :-). Pravidelné příspěvky, mé nejnovější práce, backstage z focení, aktuality ze světa fotografování a mnoho dalšího.

focení

 

Jsem vášnivou portrétní fotografkou. Mým posláním je předat své zkušenosti nejenom začínajícím fotografkám, ale i maminkám, podnikatelkám a všem, kteří chtějí uchovat vzpomínky na nejhezčí okamžiky našeho života. Můj příběh si přečtěte tady >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů